Na wstępie chciałem powiedzieć dlaczego zamieszczam poradnik dotyczący Wizarda, skoro jeden już tutaj jest. Odpowiedź będzie lekko przydługawa. Od dłuższego czasu poszukuję w internecie informacji na temat Wizarda i wszystko co znajduję jest już przestarzałe. Skończyły się czasy ep 1-3. Przyszła pora na aktualizacje. Przyszła pora na świeże informacje. Zadecydowałem również, że opublikuje swój poradnik tutaj, na http://cabal-online.org, ponieważ jest to prawdopodobnie najpopularniejsze polskie forum o Cabal Online. Wszystko co tutaj przeczytacie to moje prywatne spostrzeżenia pomimo, że czytałem inne poradniki, nietylko polskie, postaram się nie nimi nie sugerować.
'Wizard - doskonały destruktor, władca mocy ostatecznej // http://www.cabal.playmmo.pl/klasy/wizard" - ostudzę wasz zapał, to nie do końca prawda. Wizard, to postać szalenie trudna w prowadzeniu i od razu na początku zaznaczam, że jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z Cabalem i chcesz zacząć od Wizzarda - odpuść sobie. Szkoda, abyś zniechęcił się do gry i nie czerpał żadnej przyjemności z Cabal Online. Aby grać Wizzardem trzeba posiadać już jakiekolwiek doświadczenie i... pieniądze. Tak, pieniądze. Ceny przedmiotów dla "Wizka" są skandalicznie wysokie. A zaznaczam, że tanie alternatywy nie wchodzą w grę. Nawet takie niby całkien niezłe "Shadowtitanium Martialboots/Gloves +6" nie są wystarczające dla Wizzarda, ponieważ posiadją zbyt mała ilość obrony. A tej Wizzard potrzebuje jak wody, zwłaszcza w początkowej fazie gry. Prostszym językiem: grając Wizem masz mało obrony, mało punktów życia, a samemu w realu z każdą śmiercią swojego awatara (a zdarza się to naprawdę często) tracisz cząstkę zdrowia psychicznego. Przejdę teraz do plusów, bo mnie zlinczujecie zaraz. Otóż, posiadamy całkiem przyjemny Damage Per Second. Posiadamy też wyśmienite Battle Mode 2, w który nasz DPS osiąga prędkość godną podziwu. Mamy także party buffa, odnawiającego punkty sp. Poruszamy się niezmiernie szybko dzięki czarowi "Blink". Oraz mamy coś za co inni się na nas wkurzają :), bardzo dobrego stunlocka. Jedyny problem to dojście do spota... potem można na nim stać do czasu aż nie skończy się SP lub ktoś nie zasadzi nam ciosu w plecy.... :)
Nie będe tu pisać pokemońskich "Jak expic/skillować/zarabiać", bo to chyba oczywiste. No, ale jeśli ktoś jest z gatunku "łopata" to skrótowo o tym wspomnę. Expimy początkowo wykonująć WSZYSTKIE questy, co 10 leveli powinniśmy wbijać kolejny poziom Skill Rank, tak aby mieć dostęp do coraz lepszych skilli. Na 75 levelu dochodzi Ruina Station . Od 80 levela oprócz expienia i skillowania dochodzi także farmienie. Undead Ground jest do tego świetne. Do 86 levela powinniśmy mieć uzbierane przynajmniej 30 milionów alz, więc do tego czasu zaciskamy pasa... Od umownego 103 levela kończą się questy i należy teraz expić w Tower of Undead B1F, następnie zdobywamy doświadczenie kolejneo w Lakeside - 110 level, Mutant Forest - 125 level, Pontus Ferrum - 140 level. Powyżej 140 można się wybrać na Illusion Castle 2, tj. Radiant Hall. Tam również można przyjemnie poexpić :) Bardzo ważną rzeczą jest również chodzenie na wojnę. Twój honor = twoje być lub nie być. Nie lekceważ tego.
Domyślam się, że każdy z was ma już WYMAXOWANEGO double transcendera, wieć opiszę krótko najważniejsze skille oraz opowiem trochę o największych zaletach Wizzarda - BM2 oraz o Stunlocku.
Buffy: Hardness - 20 level Sharpness - 20 level Force Increase - Level 20 High Regeneration - 20 level Spirit Intension - 20 level Mass Restore - Level 20 Art of Force Control - 20 level Raise Spirit - Level 20 Resist Intension - level 20
Skille: Space Collapse- level 9 Extreme Dual Cannon - level 9 Arctic Field - level 12 Hailstorm - level 20 Energy Field - level 18 Vacuum - level 20 Acid Trap - level 20 Terra lance - level 20 Fire lance - level 20 Aqua lance - level 20 Meteorite-level 9 Fire cannon - level 20 Stone cannon - level 20 Lightning cannon - level 20
Jak widzicie, sporo skilli na 20 poziomie. Dlatego należy wymaxowac transcedera jak najszybciej.
Stunlock - w najprostszych słowach, układ skilli, który "ogłusza" potwory w taki sposób, aby zminimalizować obrażenia od nich do mimium. Nie znaczy to, że potwory nas nie będą biły, ale będa to robić dużo rzadziej!
Combo Start -> Extreme Dual Cannon -> Space Collapse -> Arctic Field ->Meteorite-> Energy Field lub Combo Start -> Space Collapse -> Extreme Dual Cannon -> Stone Cannon -> Energy Field
Uważam jednak, że pierwsza wersja comba jest lepsza. Ta druga nie ma efektu AoE co może być bolesne w niektórych sytuacjach.
BattleMode2 - podczas używania go, możemy atakować dwoma skillami naraz, co czyni z nas maszynkę do zabijania. Idealne na bossy lub duże skupiska potworów. Stąd używane na przykład na expie :) Należy pamietać, aby używać funkcji Autoattack! Wtedy mamy 100% pewności, że nasz DPS jest naprawdę dobry.
BM2 - układ skilli: Arctic Field - Space Collapse -> Extreme Dual Cannon - Meteorite -> Lightning Cannon - Vacuum 20 - > Stone Cannon 20 - Fire Cannon 20 -> Fire Lance - Aqua Lance
PvP: Tutaj nie ma dużej filzofii. Comba nie podam, polecam ułożyć własne. Im więcej magic attacku mamy, tym częściej używamy lanc zamiast cannonow. Space Collapse używane jest jako finisher.
Do 86 levela chodzimy w tym co nam wypadnie lub co dostaniemy z questów. Natomiast na 86 levelu kupujemy nasz pierwszy, podstawowy set. Należy się trzymać dokładnie tych przedmiotów, które tutaj podaje. Nie należy patrzeć na to z punktu "bo taki sam hełm, tylko że +5 jest 6 milionów tanszy". Za chwilę powiem dlaczego. Kupujemy: Osmium Martialsuit +6 + 100 hp (po 50 w każdym slocie) Osmium Martialboots +6 +100 hp (po 50 w każdym slocie) Osmium Martialgloves +6 +4 def ( po 2 w każdym slocie) 3x Ring of Luck +1 Critical Ring +1 Vampire Amulet +3 2x Vampiric Earring +2 2x Extortion Bracelet +2 2x Lapis Orb +4 + 10% critical damage Epaulet of Sage +6 Mamy: Osmium Martialhelm of Deathblow +5 z questa, wystarczy wypełnić sloty w Critical Damage.
Kolejne nasze zakupy są na 99 levelu, wymieniamy nasze orby na 2x Topaz Orb +6 10% Critical Damage.
Dlaczego akurat taki set? Jest to podstawowy set, w którym przyjdzie wam spędzić trochę czasu. Spełnia on swoje zadanie znakomicie. I co najważniejsze. NIE MA PÓŹNIEJ ŻADNEGO PROBLEMU ZE SPRZEDANIEM GO. Osmium non-perfect party, tzn. craftowane lub z upgradem poniżej +6 są zwykle bezużyteczne i nikt ich potem od was nie odkupi. Takie "kastraty" tylko czychają na naiwnych. A wy przecież chcecie zarabiać, a nie tracić, prawda? :)
Dobrze, co dalej? Teraz zbieramy pieniądze i po "cząstce" wymieniamy nasz ekwipunek, ąż pewnego dnia będziemy mieli wszystko. [PAMIĘTAĆ O ZASADZIE, TYLKO PERFECTY I MINIMUM +6!] Nasz kolejny set to:
Osmium Martialhelm of Deathblow +6 +30% Critical Damage Osmium Martialsuit +6 + 50hp; +7% magic amp Mystic Martialgloves of amp(WI) +6 +5% magic amp Mystic Martialboots of amp(WI) +6 +5% magic amp Epaulet of Sage +6 3x Ring of Luck +1 Critical ring +1 2x Lapis Orb of Deathblow +6 +20% critical damage oraz 3% critical rate każdy Amulet of Battler +7 oraz Vampire Amulet +3 2x Vampiric Earring +4 2x Extortion Bracelet +4 oraz 2x Bracelet of Sage +4
Jeżeli przyszedł czas na Pontus Ferrum to dodatkowo do tego setu trzeba dokupić: Mithril Hands(WI) +6 z czymkolwiek ze slotem Mithril Shoes(WI) +6 +50hp
No, to teraz przyszedł czas na ostateczny, końcowy, wypasiony set...
Osmium Martialhelm of Deathblow +7 +36% critical damage Osmium Martialsuit of Amp +7 +100 hp + 7% magic amp Osmium/Shadowtitanium Martialgloves +7 +7% magic amp Osmium/Shadowtitanium martialboots +7 +7% magic amp 2x Ring of Luck +2 2x Critical Ring +2 2x Bracelet of Sage +3 z dodatkowym 3% magic ampa każda lub 2x Bracelet of Sage +6 2x Vampiric Earrings +6 Amulet of Battler +X (jak najwyżej) Astral Board x3 White Lapis Orb of Deathblow +6/7 +20 critical damage; +8% critical rate Topaz Orb +7 + 20% critical damage/Lapis Orb of Deathblow +6/7 +30% critical damage/ Mithrill Orb +7 +10% critical damage. (Wybranie drugiego orba zależy od was. Ja podałem 3 rozwiązania) Epaulet of Sage +7
Jeszcze taka moja opinia na temat Pherystinów. Nie warto. Wizard MUSI mieć dużo m. attacku. Jest po to stworzony. Nienależy go wynaturzać.
Jeszcze słówko o runach, nie będę podawać ich poziomów, bo to indywidualna sprawa każdego z nas. Podam po prostu te "najfajniejsze" nazwy run:
Magic Amp Rune EXP Bonus Rune Defense Rate Rune Attack Rate Rune Skill XP Rune HP Rune HP Absorb Rune Magic Attack Rune Defense Rune Party EXP Rune
Zauważyłem, że jest też problem z dobieraniem upgradów, co wg mnie jest dziwne... Dlatego podaje to celowo na końcu, aby można było łatwo to odnaleźć w potoku moich słów.
Vitality Mastery Defensive Sense Force Control Damage Absorb Sixth Sense Ruling Force
Koniec i kropka. Innych NIE MA! I niech wam nikt nie wciska kitu, aby brać 2x Defence Rate zamiast 2x Defence. NIGDY nie róbcie czegoś takiego! Te 32 obrony to BARDZO DUŻO.
To by było na tyle. Przynajmniej na tą chwilę. Podejrzewam, że coś mi się jeszcze przypomni, wtedy dopiszę co trzeba. A przypomni mi się na pewno, bo od miesięcy irytował mnie brak poradnika dla Wizzarda.
|